20. 4. 2008

A34 Comet, 5. část

Model je konečně kompletně postavený a můžu začít s barvením. Ještě úplně nakonec jsem si užil s nasazováním pásů. Protože, jak jsem již psal dříve, horní díl korby byl trochu zkroucený a také dle zkušeností jiných modelářů jsem nepostupoval podle návodu (nasadit pásy na kola ještě před přilepením horního dílu korby), ale korbu slepil bez nasazení pásů (a vlastně i kol). Tímto jsem získal možnost přesně korbu slepit a případné nepřesnosti zatmelit.
Při prostrkávání pásu mezi kladkami a blatníkem se ukázalo, že vinylove pásy se nasadit dají, ale plastové ne (i když rozměrově jsou shodné). Důvodem je příliš velký průměr os kladek. Vodicí zuby vinylového pásu se prostě ohnou a pak zase narovnají, plastové bohužel ne. Musel jsem všechny kladky hrubou silou odtrhnout a v horní části zbrousit osy tak, aby vzniklou mezerou prošel zub plastikového pásu. Znovu nalepit a pak se i plastové pásy nasadit daly.



Potom již následoval nástřik základní kamuflážní barvou SCC 15 (mix Tamiya FX51 Khaki Drab, XF62 Olive Drab a XF2 white). Do této směsi jsem potom přidal trochu dunkelgelb a zesvětlil středy panelů. Po nástřiku lesklým lakem ale celý efekt v podstatě zanikl. Naštěstí celý odstín neztmavl tak moc, jak se občas u barev Tamiya stává.



Označení na věži (žlutý trojúhelník) je sice v obtiskové sadě, ale pouze 2 kusy. Protože podle fotografií má být i na zadní stěně věže, rozhodl jsem se nastříkat ho podle ručně vyrobené šablony.

8. 4. 2008

A34 Comet, 4. část - věž (opět)

Po dlouhém boji se konečně blížím k částečnému cíli. Interiér věže jě již téměř hotový, nastříkaný a opatinovaný, zbývá ho jen "zabydlet". Na fotografii je podlaha veže, ještě bez několika drobností.



Konečně jsem dodělal interierovou část kanónu, takže zbytku věže už chybí jen nějaké ty věci osádky, a můžu přilepit stropní díl. Hlaveň je už přilepená, a i když to není moc vidět, na vnější části masky kanonu (která není zakrytá plachtou) je surfacerem znázorněný nerovný povrch odlévaného kovu.


I po úpravě kanonu je prostor uvnitř věže hodně stísněný. Naštestí to nebude zase tak moc vidět.



6. 4. 2008

A34 Comet, 3. část - věž

Na slepenou korbu jsem nalepil zbývající detaily a trochu si pohrál s poklopy řidiče a spodního střelce tak, aby se daly otvírat (když už jsem se mořil s interierem, tak ať je vidět). Při manipulaci se mi podařilo ulomit držadlo jednoho z periskopů na velmi nepřístupném místě. Zatím nemám ani potuchy, jak to opravit.
Dvojdílné kryty výfuků byly ve stavebnici z kovových dílů. Kvůli pevnosti jsem se rozhodl je spájet, což se mi nakonec i podařilo (a po jemném znázornění poškození provozem to i docela dobře vypadá).
Na fotografii jsou již nasazena nabarvená kola a celý spodek je připravený na patinu. Boční díly blatníků můžu přilepit až po nasazení pásů a takto se mi bube celý spodek lépe barvit.



Znázornění interieru věže je asi nikdy nekončící proces. Neustále chybí nejaké drobnosti a mnoho neznámých detailů se objevuje jen velmi pomalu (velký dík patří Dr. Steve Pannelovi za poskytnutí mnoha cenných rad a výkresů). Jak jsem se zmiňoval již dříve, původní otvor pro věž byl příliš malý, ale i po zvětšení bude prostor věže hodně namačkaný. Problémem také je, že vnitřní část kanonu ze stavebnice je sice velmi pěkně provedená, ale odpovídá spíše typu použitému v M10 Achilles. Pro A34 je příliš široký i dlouhý a vůbec nesprávný.



Navíc podklady skoro neexistují (zejména nějaký pohled zespodu). Můj první pokus o nový kanon není moc přesvědčivý. Momentálně na něm stojí celá další stavba.