18. 7. 2011

Sd.Kfz 222, část 2

Přes víkend jsem dorazil vnitřnosti a konečne slepil korbu. Tím pádem stavba výrazně poskočila kupředu. Nábojové schránky pro kulomet jsou vyrobeny z evergreen profilu. Hasicí přístroj je z domácích zásob.
Po zkušebním osazení otočné sestavy kanonu se ukázalo, že uvnitř není dost místa a ruční granáty na stěně nedovolují volné otáčení věže (což dokladuje jeden chybějicí granát na fotografii).




Stavba obsahuje pár záludností. Například ukazatele změny směru jízdy (to jsou ty zvláštní hranolo-jehlanovité tvary na předních blatnících): v návodu i v ráměčcích mají oba označení B10, takže by se jeden domníval, že jsou stejné a zaměnitelné. Chyba ! Jedno má vybrání pro zpětné zrcadlo, na umístění tedy záleží (hádejte, na kolikátý pokus jsem je přilepil správně).
Podobně krabice na zadních blatnících: podle číselného označení dílů jsou správně, podle obrázku v návodu nikoliv. Rozhodně se oplatí mít po ruce fotografie detailů skutečného stroje.

13. 7. 2011

Sd.Kfz 222

O prázdninách a dovolených to nejde s modelama jako jindy. Ne, že bych se flákal, to ne, občas i něco ulepím, ale nejde to tak rychle.
Chtěl jsem si postavit něco z kvalitní stavebnice, vcelku rychle a bez nějakých brutálních úprav. Vybral jsem si model firmy Tristar.
Hned na začátku se ukázalo, že to nebude tak jednoduché. Existují tři výrobní varianty (early, mid a late). Tristar je dle nápisu na krabici typ mid, obsahuje velmi delailní podvozeky typu early, a na obrázku na krabici je vozidlo se znaky typu late. Po vyhledání informací na webu (je tam toho překvapivě málo) jsem dospěl k názoru, že to nechám koňovi (má větší hlavu).
Stavebnice obsahuje množství dílů a na každém je vidět dělicí rovina formy, která se musí odstranit. Není to žádné hrůzné přesazení, jen jemný šev, který stačí šeškrábnout nožem, ale je na každém dílu. A u těch malých to je docela otravné. Čekal jsem od Tristarů trochu víc.

Podvozek je hodně složitý a detailní. Je třeba zatmelit nějaké ty vyhazovače a také dotmelit některé spoje. Pokud se díly lepí stylem "čep - díra", je díra obvykle mnohem větší a otvor je vidět.
Doplnil jsem jen pár drátků a celou sestavy přilepil napevno, i když původně jsem si pohrával s myšlenkou na natáčecí kola (s malu úpravou to stavebnice umožňuje).


Sestava lafety je také dost složitá. Doplnil jsem jen pár drobností a hlaveň kanonu nahradil kovovou firmy RB model.
Pracovní válec elevace byl ve skutečnosti pohyblivý a kopíroval úhel pístu při změně. Ve stavebnici se lepí napevno, i když úhel elevace se dá měnit. Při nulové nebo maximální elevaci píst do válce vstupuje pod nepřirozeným úhlem. Jako kompromis jsem válec přilepil trochu šikmo, aby to nebylo tak vidět (a je docela možné, že nakonec to nebude vidět vůbec).
Na obrázku je problematická část zvýrazněna červenou linkou.


Podlaha modelu nemá protiskluzový povrch a tak jsem si ho vyrobil pomocí skvělé blbinky Oyumaru Moulding Stick (kdo nemá, jako by ani nebyl, je na tom ještě hůř, než Šani.., kde je vlastně Šani ? :-) )



Interier obsahuje pěkné detaily, i když na některé by bylo lepší použit kovové díly. Doplnil jsem jen pár drobností z domácích zásob. Zajímavé je, že na pár místech je naznačeno, že se tem má něco přilepit, ale v návodu k tomu nic není. Některé díly jem také lepil podle fotografií, protože v návodu opět nebylo nic.