4. 7. 2009

Opel Blitz 3t Typ A Radiovůz

Po postavení většího počtu modelů spojenecké bojové techniky se mu už zachtělo postavit si taky něco jiného (zatím jen techniku, na nějaký úlet jsem ještě nedozrál). Volba padla na model, který mám již nějakou dobu a postupně se k němu nahromadily i nějaké doplňky.
Modle firmy Italeri Opel Blitz Einheitskoffer Field Radio Truck je další varianta již starší stavebnice nákladního vozu Opel Blitz 3t. Namísto rámečku s korbou valníku obsahují rámeček s univerzální skříňovou nástavbou (einheitskoffer). Inspirací mi byly stránky francouzského modeláře (které buď již neexistují, nebo se jmenují jinak - každopádně je nemůžu najít), který model dost výrazně upravil a doplnil interier radiovozu.


I když na obrázku na krabičce je varianta s náhonem na čtyři kola (typ A), která se pro radiovozy téměř výlučně používala, ve stavebnici je typ S (náhon pouze na zadní kola). Problém naštěstí řeší konverzní sada Plus model.
Eduardí plechy jsem dokoupil později a sada Dragon poslouží jako zdroj všemožných vysílaček, figur a jiného vybavení.

Informací o interieru radiovozu je velmi málo a navíc existovalo značné množství variant. Stavbu jsem začal úpravami nástavby podle publikace WWP. Rozmístění skříní a schránek zhruba odpovídá těm málo fotografiím, které mám, takže jsem ho použil jako základ. Vyřízl jsem oboje dveře, protože je chci mít otevřené. Plast stavebnice je velmi měkký a má tendenci se loupat.


Rozhodil jsem dotazy po internetu, jestli by se přeci jen nenašly nějaké další fotografie interieru a zatím jsem začal konverzi podvozku sadou Plus model. Sada je pěkná, jen návod je na papírku velikosti cca 10x7cm a správně umístění přední nápravy řeší jen velmi zlehka (náprava je oproti typu S posunutá dozadu). Rám typu A má mít v přední části jiný tvar (zhruba od benzínové nádrže se má zužovat směrem dopředu), ale sada s tím nepočítá, a tak jsem to nechal tak. Na fotografii je podvozek s konverzí sadou (chybí jen tyč řízení na přední nápravě). Další detaily /táho ruční brzdy, brzdove hadičky atd.) dodám později. Tak jako tak se detailům podvozku nechci moc věnovat (i motor nabízí široké možnosti k úpravám a vylepšením).


Další samostatnou podsestavou stavebnice (a konverze) je kabina řidiče. Samotná kabina ze stavebnice má pověst špatně sestavitelné (a je to pravda, už jsem jedem model stavěl), a v tomto případě se ješte musí řezat a upravovat kvůli konverzní sadě, protože trvar krytu motoru a předního blatníku (díky nápravě posunuté vzad) byl odlišný. Navíc se musí předtím dokončit vnitřek.



Na obrázcích je kabina zatím nevybroušená. Po celovečerním boji se mi ji podařilo dostat do stavu, kdy i při nasazených dveřích držela pohromadě a vypadala aspoň trochu jako originál. Přes noc ale sabotovala moje usilí a jeden resinový díl se odlepil, samozřejmě v místě, kde se bude opravdu velmi špatně lepit

1 komentář:

Matej "KaVečko" Paluda řekl(a)...

Tá kasňa je iná šajba...paráda! Všetko to je z kupovaných profilov a dosiek alebo i samodomo?