13. 12. 2009

M3 Stuart Hybrid, 3. pokračování

Věž jsem už považoval za dokončenu, když se mi do rukou dostala kniha S. Zalogy "Modelling the M3-M5 Stuart Light Tank". V jedné kapitole popisuje úpravy Academy modelu a jednou z nich je korekce spodní části věže v přední části. Nejprve jsem to chtěl nechat být, ale po prostudování fotografií skutečných strojů jsem dospěl k názoru, že rozdíl je příliš viditelný a tak jsem z miliputu vytvaroval (správněji: pokusil se) chybějící část.
Držák kulometu vzadu na věži by měl být trochu níž, ale to už se mi opravdu nechtělo měnit.
Nasávání vzduchu pro dieselový motor jsem nakonec slepil a vybrousil z plastových tyčinek a přilepil do vyfrézovaného osazení na krytu motoru. Na zadní část jsem dolepil ze zbytků leptů a hliníkového plechu vyrobené uchycení pro sekeru, krumpáč a ostatní vezenou výstroj. Nechám je prázdné, na stroji bude jen lopata.



V dlaším kroku jsem nití sešil vinylové pásy a nastříkal je spolu se spodní částí korby základní tmavě hnědou barvou (Tamiya XF-10 s trochou černé). Dále jsem na spodek nastříkal nepravidelné fleky "hliněnou" barvou Tamiya (tuším XF-72), trochu Migova blátíčka a pigmenty. Gumové části kol a pásů jsou nastříkané naředenou Vallejo Black Grey z hranami zvýrazněnými nějakou středně šedou Humbrolkou (156?).



Kovové části pásu jsem "oreznul" washem siennou pálenou, do které jsem potom přidal ještě hnědooranžový pigment. Nakonec jsem zuby vyleštil "na kov" Migovým pigmentem Gun Metal (dříve jsem používal nastrouhaný grafit a zatím mám pořád pocit, ze to bylo lepší než ten pigment. Ale třeba ho jenom neumím používat). Pásy jsem nasadil tak, že sešitá část je na horní straně hnacích kol, kde není vůbec vidět. Jsou docela napnuté. Model je připravený na nástřik hlavní kamufláže. Zbytek patiny podvozku provedu až na závěr spolu s celkovou patinou celého modelu.

1 komentář:

Junior řekl(a)...

no ideš jak Drak. pekná stavba... teším sa na zvyšok.