28. 3. 2010

17pdr M10 Mk IIc "Achilles"

Další z modelů, které již delší dobu "zrály" v zásobárně nepostavených modelů (zdá se, že zásobárna začíná mít nějaký problém s nadváhou, nějak moc nakynula). Hlavním impulsem k začátku byla skupinová stavba na Modelforu "Lovci tanků Tiger".
Původně jsem si chtěl postavit variantu z krabičky, Kanadské vozidlo "Caribou". Protože ve stavebnici ale nejsou všechny obtisky potřebné pro stavbu, chvíli jsem uvažoval o dvoubarevné variantě Gardové divize, jak ji nabízí firma AFV Club. Nakonec jsem skončil u mé oblíbené 11. Obrněné divize, i když nemám ještě dostatek podkladů.



Stavebnice není bez chyb, ale vyzbrojen informacemi z internetu, či z časopisu Miliraty In Scale Aug 2002 jsem se rozhodl chyby napravit, kromě nesprávných úhlů korby a tvaru věže, které podle mě celkový vzhled vozidla
  1. nijak nekazí
  2. nechce se mi do nich
Zatím hlavně připravuju díly (obrušuju ty části, které budou z leptů) a podsestavy. Momentálně zatím jedinný příspěvek ke stavebnici jsou hlavy šroubů v interieru u převodovky a úprava zadního krtyku převodovky tak, aby odpovídal modelu "late", tedy Mk IIc.



Většina dílů na fotografiích je zatím jen sesazena nasucho (převodovka už je slepená). Stavebnice je z dost měkkého plastu, takže je třeba zvýšené opatrnosti. Díly pasují celkem obstojně, ale je doporučuji před sestavením vyzkoušet a eventuelně zbrousit dosedací plochy dílů.

Žádné komentáře: