6. 9. 2010

Pz.Kpfw III Ausf.M díl 5.

Do věže jsem ještě dodal nějaká ta "zavazadla" osádky (z domácích zdrojů), přilepil velitelskou věžičku a olepil věž detaily. Boční dvířka jsou ve stavebnici z jednoho kusu, který jsem musel rozřezat a upravit zevnitř, protože tam nemají žádné detaily. Také jsem musel odpreparovat části pantů a přilepit je na odpovídající místa na věži.
Po slepení obou dílů věže došlo na obávanou část: tvarované šircny.



Při použití leptaných dílů na věži nás čekají 3 zrady (viz čísla na obrázku dole):
  1. Zadní díl, který je třeba ohnout do požadovaného tvaru má na vnitřní straně vyznačeny plochy, kde je třeba díl přilepit k nosníkům. Toto by výrazně ulehčilo práci, pokud by vyznačená místa byla symetricka k svislé ose. Což ale nejsou (liši se cca o 1 mm) a tak jsem celý díl musel odlepit, rozměřit a přilepit znovu.
  2. To, že díl nosníků je z jednoho kusu je velmi dobrý nápad, protože není problém s umístěním jednotlivých částí. Zajímave bylo, že levý díl sednul naprosto přesně, zatímco pravý úplně nelícoval se spodní hranou věže. Ale n nebylo to nic hrozného. Finta je v tom, že po sestavení přesně podle návodu (a vlastně díky konstrukci z jednoho kusu to ani jinak nejde) a osazení bočních panelů zjistíme, že by se věž nemohla otáčet, protože by jí vadily všechny vystupující elementu na korbě (a je to vidět i na obrazku přímo od výrobce - v červeném kroužku).
  3. Pokud vytvarujeme i přední části "šircen" (tak, jak v originále byly, zjistíme, že nosná konstrukce s tím nepočítá (a navíc, pokud si nedáte pozor jako já, díl se ohne přesně v místě, jde je z vnitřní stany vyzačeno místo pro přilepení k nosné konstrukci).
Celá konstrukce je hodně křehká a tak už teď nemám moc chuť něco opravovat (leptané dily vydrží ohnutí jen několikrát). Možná by u Eduardů mohli svoji práci taky trochu otestovat.
Navíc se mi do celé sestavy teď nevejdou odnímatelné části, protože jsou asi o 1 mm širší. A způsob jejich uchycení je mi také záhadou. Budu ještě muset znovu projít návod a třeba na to přijdu.



Obrázky jsou z návodu a z webu firmy Eduard a jsou tu pouze pro ilustraci.

Jako oddech od leptaného šílenství (celá ta konstrukce na věži má tendenci pořád o něco zachytávat a různě se kroutit) jsem začal nástřik korby základní kamuflážní barvou a trochu si pohrál se světlem (pokus o modulaci).
Celou sestavu výfuku jsem natřel rezavou Humbrolkou a do ještě mokré barvy vtupoval nastrouhaný pastel různých rezavo - oranžových odstínů.



Jen tak pro ukázku jsem nasadil šircny, aby byl vidět rozdíl a trochu mě to zvyklalo od původního záměru postavit model se šircnami. I bez nich vypadá dost dobře.

2 komentáře:

Roman Pieron řekl(a)...

Pekne sa s tym hras, pevne nervy pri kovakoch.
Modulaciu moc dobre nevidiet, model je dost daleko, skus zazoomovat. Inak, vsimni si, ako su "modulovane" kovove sircny na fotke od Eduardu, hlavne ten panel uplne vlavo/vpredu, sila, ze ? 8-))))))

ptr řekl(a)...

Modulace není vidět, páč je velmi jemná, ale to, co se zdá být světlejší díky osvětlení je právě ta modulace.
To jsem chtěl dosáhnout.