6. 9. 2011

Stuart VI (M5A1)

Stavebnice firmy AFV Club M5A1 Stuart (late) je po dlouhé době, kdy byla k dispozici pouze stařičká Tamiya, konečně možnost postavit si stroj v markingu ČS obrněné brigády. Samožřejmě se nevyhneme určitým úpravám z US na britský standard.
Protože jsem si před nějakým časem nasyslil pár doplňků k Tamiya stavebnici včetně interierové sady Verlinden (a taky díky mojí interierové úchylce), stavbu jsem začal roubováním interieru do modelu.
Stavbu jsem začal v rozporu s návodem až krokem 3 - vanou korby. Vana se lepí z více dílů a je velmi záhodno pohlídat si geometrii (i když díky přepážce to není zase až tak náročné). Vnitřek vany má mnoho detailů a je tu vidět příprava na možný interiér. Některé detaily jsem však musel vynechat, nebo zbrousit, protože by nebyly vidět, nebo překážely odlévaným dílům.
Nevím, podle čeho Verlindeni dělali návod, ale je v něm dost chyb (nesprávné číslování dílů atd.) a také doporučované rozmístění boxů v prostoru nad blatníky neodpovídalo podkladům, které mám k dispozici.



Rozmístění schránek upravené podle britského standardu. Složené "ručníky" jsou z miliputu.


Zatím nejvýraznější úpravou bylo nahrazení US radiostanice britskou (typ 19). Naroubovat resinovou podlahu věže na věž byla docela zábava (zopakoval jsem si slovník dlaždičů, ale naštěstí jsem byl sám, takže výchova dětí nebyla ohrožena).


Aktualizace 6.9.2011

Poslední možnost podívat se do vnitřku tanku. Už nikdy to takto vidět nebude.



A nakonec dvě chuťovky: hasicí přístroj na motorové přepážce je tak velký, že bez brutální chirurgie se nedá nasadit věž. Prostě tam není dost místa.
Na posledním obrázku je vidět, jak zoufale nepasuje horní díl korby. V zadní části je skoro o 1 mm užsí než spodek korby. Po surovém nasazení se díl deformuje a nepasuje v přední, zalomené části.

1 komentář:

Roman Pieron řekl(a)...

mnam, ten interier mas vydareny, super vykon za dva tyzdne...
ja by som len tie hadicky lepil jeden tyzden a druhy tyzden valkal miliput na "rucniky"...