14. 7. 2010

Pz.Kpfw III Ausf. M

Německý tank Panzer III, zejména pozdější varianta z 50 mm kanonem a pokud možno hodně "ošircnovaná" někde od Kurska se mi vždycky líbila. Před dávnými věky se ke mě dostala stavebnice Revell Flammpanzer III (přebalený Dragon) a po zjíštění, že díky extra dílům v krabici s ní bez problémů postavim i verzi M, jsem si ji nechal.
Postupem času se ukázalo, že to až tak bezproblémové nebude. Stavebnice už má svoje roky a navíc je mixem několika variant Pz 3 firmy Dragon, vana korby je dokonce ještě starší (pův. Gunze Sangyo). Ale už jsem to bral, jako že mám vystaráno, a když byly nějaké volné finance, žádná jiná Ausf.M zrovna nebyla k dostání, potom se nakupily nějaké ty doplňky no a teď přišel čas model postavit (krom jiného model je v docela velké krabici a třeba se uvolní nějaké místo ve skříni s nasyslenýmoi modely).

Jedna z nepříjemných věcí je, že ramena pojezdových kol jsou vylisována spolu s vanou korby. Díky množství extra dílů v krabici (označené jako "not for use") je k dispozici celá sada samostatných ramen. Po několika letech (!) váhání jsem se nakonec rozhodl nechat ty původní, doufaje, že "pod tím blátem to stejně nebude vidět". Náhrada není zase až tak jednoduchá, ale samozřejmě se udělat dá.



Dalším problémem je, že vrchni část korby je původně z nějaké starší varianty tanku, která měla jiné světlomety vpředu na blatnících. Pro výrobce to není problém, prostě v návodu ukazuje přesně, co se má odbrousit a kde umístit nový světlomet. Na vrchní straně blatníku je nádherně zpracovaný protiskluzový povrch, který ovšem není vůbec jednoduché nějak nahradit v místě s odbroušeným nevhodným držákem světlometu. Zatím jsem se ještě nerozhodl, jak to vyřeším.

Do modelu jsem napasoval i interierovou sadu (pro Tamiyácký model) firmy Verlinden. Aby vše dobře pasovalo, zúžil jsem vnitřek vany nalepením dvou plastových destiček tloušťky 0,5 mm



Sada není úplně přesná, ale detaily, které nebidou vidět dodělávat nebudu. Na obrázcích je nastříkaná základní barvou a zatím není přilepená. Boky korby a zadní přepážka budou v barve slonové kosti.

1 komentář:

Matej "KaVečko" Paluda řekl(a)...

Sa musí uznať, že doplnkové sety hodne uľahčujú život a finálny výsledok je fakt impozantný. Teším sa až začneš s patinou interíéru. Nad kamuflážou si už uvažoval?