14. 3. 2011

Daimler Dingo Mk III

Stavebnice firmy MiniArt je z hodně měkkého plastu. Je třeba to mít na pamětí, protože po předchozí práci s tvrdým plastem Tamiya se mi několikrát stalo, že po neopatrném stisknutí lepených malých dílů se mi to plastu otiskly nehty! A malých dílů si při stavbě člověk užije dost.

Stavbu jsem pojal jako krabičku, pouze s drobnými úpravami.
Z vnitřních stěn bojového prostoru jsem odstranil naznačený kabel, který podle mojich informací vedl k odpalovacímu zařízení dýmovnic. Tyto bylo montovány až po válce.
Na všechna páková táhla otvírání krytů průzorů jsem podle fotografií dodělal rukojeti a naznačil čepy v ohybech.
Předlisovaný kabel/hadičku na palivové nádrži jsem nahradil olověným drátkem.
Na obrázcích jsou díly po nástřiku lesklým lakem připravené k patinování.



Sestavení podvozku (poslední obrázek) je docela náročné. Je třeba si dát dobrý pozor na možnou záměnu téměř shodných dílů pro levou a pravou stranu, nebo pro přední a zadní část. Znovu je třeba počítat s měkkostí plastu, protože sestava obsahuje i titěrné díly, které se velmi snadno lámou a ohýbají.
Také se tu naplno projeví zajímavý rys stavebnice. Pokud se lepí díly typu čep - díra, je třeba zkoušet nasucho, protože:
  • pokud je díra skrz díl, má vetšinou nedostatečný průměr a navíc se kónicky zužuje
  • pokud není skrz, je moc mělká
  • občas neodpovídá tvar (obdélníkový čep, čtvercová díra, nebo horizontální obdélník čep, vertikální obdélník díra apod)
Použití brutální síly vzhledem k měkkosti plastu má destruktivní účinky.

Součástí stavebnice je i planžeta leptaných dílů které výrazně vylepšují vzhled modelu (mřížky atd.). Špatnou zprávou je, že monoho detailů (hlavy šroubů, nýtů atd) se dolepuje samostatně a jedná se o díly velikosti desetin milimetru.

Staebnice obsahuje také 2 figurky: sedícího řidiče a stojícího velitele. Chvíli jsem si pohrával s myšlenkou posadit řidiče za volant, ale figurka se tam vůbec nevejde (tedy zásadních bez úprav typu odříznutí asi tak půl centimetru sedací části apod a potom by se tam "možná" vešla). Pokud se to náhodou někomu podařilo, dejte mi vědět, jak na to.

1 komentář:

Matej "KaVečko" Paluda řekl(a)...

O tých dierach u MiniArtu viem svoje, podobné zážitky som mal pri lepení kyvných ramien na T-70. Tie bolo tiež jednak treba dobre že nie narvať do dier vo vani, ale horšie bolo, že každé malo tendenciu ísť úplne šikmo vzhľadom na dno korby...no skrátka zábava.
Zatiaľ si počínaš veľmi dobre, tak držím palce nech sa darí...