17. 10. 2011

Citroën 11CV, díl 2

Původně jsem uvažoval o vyhlášení akce "Uteč Romanovi !", ale nakonec to bude jen normální pokračování stavby.
Pokrok zase není tak výrazný, protože stavebnice je dost jednoduchá. Podle Pedrovy rady jsem trochu barevně odlišil podlahu (bez ohledu na historickou správnost - stejně nebude moc vidět), upravil zadní dtrany předních sedaček a trochu palubní desku. Nakonec jsem nepoužil lept ale obtisk ze stavebnice.
Potom už následoval nástřit černou barvou (Tamiya XF-1 s trochou Tamiya lesklého laku). Výsledkem byl krásný pololesklý povrch, že jsem dlouho váhal, jestli mám dát ještě vrstvu laku. Nakonec jsem se rozhodl pro úplnou leštěnku, a momentálně je na modelu vrstva laku a čeká mě oblíbená činnost - leštit a leštit a leštit a.... (leštit)...



Nahradit přední mřížku nebyla až taková sranda, protože:
  1. původní plastový díl je docela masivní, a to, co z něj zbyde je náchylné na prasknutí, ohnutí a jinou deformaci (vlastní zkušenost)
  2. leptaná mřížka byla o nějakou tu desetinku milimetru užší (ale zase trochu vyšší) než bylo třeba a tak jsem musel dost laborovat při hledání té správné pozice.
Ještě jsem dotmelil, nabarvil a upravil resinová kola (musí se odvrtat díra pro nasazení na osy, a naopak osa se musí trochu zkrátit). A takto vypadá model po zkusmém sestavení nasucho.



Jedna z barevných variant má zajímavé disky kol - ráfek je světle oranžový (podle návodu bílá + oranžová 5 : 1), ale zatím jsem na to nesebral odvahu.
Také není úplně jasné které části mají být pochromované - např. čelní mřížku jsem viděl minimálně ve třech variantách.

4 komentáře:

Roman Pieron řekl(a)...

ako keby sme mali uplne rovnaku stavebnicu - aj mne navrhuje navod pouzit svetlo oranzovu na kolesa a tiez mi nie su celkom jasne tie chromove detaily.
drzim palce s lesklym povrchom, tie reflektory si uz prilepil ? nebudu zavadziat pri lesteni ?

ptr řekl(a)...

Ne, reflektory jsou jen nasazene, aby to vypadalo lip (mam i fotku jen s jednim, protoze ten druhy mi pred focenim vypadl).
Vcera jsem zjistil, ze i okolo krytu rezervy vzadu na vozidle ma byt chromovany pasek...a ja to uz mam prilepene...

Vrabec řekl(a)...

to s tou oranžovou beriem ... ona by z toho mala byť taká béžová farba (ten pomer je trochu ujetej si myslim ale?!) a stred disku by mal byť čierny s chromovým zvrchlikom ešte v strede ... http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/06/citroen_traction-avant-11cv_r9.jpg niečo taketo.
a chrom si urob jak chceš podla nejakej foto ... až tak by som to neriešil ... zatim je to dobrý :P

ptr řekl(a)...

no dobrý jako dobrý... momentálně má model krásnou šedou barvu surfaceru (leštění se nějak nepovedlo) :-(