9. 1. 2008

Studebaker US-6


Pod stromečkem se objevila i tato mnou dlouho očekávaná stavebnice. Nakonec jsem neodolal a začal hned stavět. Model je z dost měkkého plastu, takže se s ním musí pracovat opatrně už při oddělování dílů z rámečků. Nebo potom tmelit povytrhávané jamky (můj případ). Některé díly jsou hodně jemné a hrozí zlomení (opět můj případ).
Největším nedostatkem stavebnice jsou kola, resp. vzorek pneumatik (jak je videt například na této fotografii). Možností nápravy je několik, nakonec jsem použil postup popsaný zde.

Stavebnice obsahovala několik záludností (záleží zřejmě na každém kusu).

Díl č.A1 by měl zajistit správnou geometrii podvozku, ale byl trochu prohnutý, takže prostřední kola se při zkusmém sestavení nedotýkala podložky. Stačí díl jemně přihnout.
Při sestavování rámu je třeba zkoušet, jak pasují příčné díly (v některých případech je třeba zbrousit vodící linky uvnitř dlouhých dílů rámu).
Sestavený podvozek s trochou tmelení. Přidaně jsou pouze brzdové hadičky z měděného drátu.




Interier a kabina řidiče. Páky se snadno lámou. Na kabině bylo třeba trochu tmelit. Zde se ukázal první problém - na obtiskovém aršíku nebyla krycí vrstva laku, takže po namočení se obtisk krásně rozpadl (naštěstí u budíků to tak nevadilo). Radši zkontrolovat!




Teprve po nástřiku barvy jsem objevil propadlinu přímo na horním krytu motoru. Zatím sbírám odvahu na radikální řešení. Kryt motoru a dveře nejsou zatím přilepené.




Korba šla sestavit bez problémů s trochou broušení na styčných plochách. Původně jsem chtěl celou korbu zakrytou plachtou, ale teď ještě trochu váhám.

Žádné komentáře: