5. 10. 2008

T-72 M Revell 1/72

Občas má některý kolega modelář šílený nápad na rychlovku - stavbu modelu za 1 týden (nebo dle dohody, ale každopádně bez velkých úprav a ve stanoveném čase). Ne vždy to dopadne podle očekávání, ale sníží to počet nasyslených krabic ve skříni a take vyvolá dobrý pocit z (konečně) dokončeného modelu.
Kolegové se rozhodli pro rychlostavbu modelu tanku T-72. Oba v měřítku 1/35. Přidal jsem se k nim, i když jsem se dopustil trochu faulu - moderní velkou techniku nestavím, ale jednu dvaasedmdesátkovou T-72 jsem doma měl.


Stavebnice je velmi pěkná, i když není úplně jasné, zda jde o typ T-72 M, nebo T-72 M1. Viz například debata na Modelforu (která se ovšem díky některým účastníkům poněkud zvrhla).
Nakonec jsem zvolil jednu z možných variant (a tedy nepůjde o klasickou rychlovku jen z krabičky): model bude typu T-72 M (podle fotografií z Tamiya News 12).

Stav stavby po dvou dnech (cca 1 hodina každý den). Upravil jsem ramena podvozku a na přední pančíř přilepil polystyrénovou destičku správného tvaru tloušťky 0,5 mm (typ T-72 M neměl zesílení předního pancíře jako typ T-72 M1 a jako je ve stavebnici).



Vež jsem pouze slepil, trochu vytmelil, ale nemusím nijak měnit její tvar, který odpovídá typu T-72 M.
Pásy mi vyšly trochu krátké, ale mezery mezí články nebudou vidět, protože jsou v části, která bude úplně schovaná pod blatníky.

Další den jsem pokračoval nalepením vší té drobotiny na věž a zejména výrobou (úpravou) čelního pancíře korby.



Po nastříkání základní šedou barvou, odhalení a opravení některých nedostatků je model připraven na nástřik kamuflážní barvy.

Žádné komentáře: