15. 3. 2009

M16 MGMC, 5. část

Model jsem nastříkal namíchanou směsí barev Tamiya (mám ji ještě pořád v injekční stríkačce od předchozích modelů) a hned i zesvětlil některé plochy základním odstínem s přidanou barvou Buff (XF-57). Korba ještě nebyla slepená z podvozkem. Sklopné části pancéřování jsem stříkal zvlášť. Po přestříknutí lesklým lakem jsem nanesl obtisky. Dost jsem se obával velké hvězdy na krytu motoru kvůli dost vystouplým pantům. MarkSofter v tomto případě ale zapracoval dokonale a k mé úplné spokojenosti. Ale zase (abych nebyl tak moc spokojený) jsem musel odstraňovat stříbření na jiných místech. Trochu jsem si přidal práci, protože nárazníkový kód jsem skládal podle fotografie z rozstříhaných čísel ze stavebnice.



Přilepil jsem předem nabarvené batohy a plachty a na ně "sklopil" pancéřové desky. Byl jsem sám se sebou spokojený až do té doby, než jsem plechový díl poprvé ulomil ... a potom podruhé, potřetí ... a další ... a ještě mockrát.
Při další práci na podvozku (wash) se mi odlepilo levé napínací kolo. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, pásy byly dost těsné a napnuté. Po zvládnutí mdlob jsem kolo znovu přilepil a celý spoj nechal zaschnou 6 dní (služební cesta) doufaje, že po návratu to vydrží znovunasazení pásu. Vydrželo.
Nalepení korby na podvozek se tímto proměnilo v celkem choulostivou operaci, ale po několika pokusech a za pomoci sekundového lepidla na rychlé přichycení to nakonec dopadlo dobře.
Následoval nástřik polomatným lakem, resp. směsí z Tamiya Flat Base a Sidoluxu. Po několika pokusech se mi podařilo trefit poměr obou složek tak, že výsledkem byl pěkný polomat.



Odřeniny, wash a suchý štetech, pigmenty ... prostě všechny ty triky, jako vždycky už byly standardní pohodička (sem tam proložená ulomením plechového dílu). Zbývá již jen doladění vzhledu a nějaké ty vezené předměty - zbraně, další batohy a podobně.

Žádné komentáře: