1. 3. 2009

M16 MGMC, 4. část

Už jsem byl s věžičkou spokojený, když přišel kolega modelář z otázkou, jak vlastně byly kulomety odpalované (nějaké spojení od spouště k jednotlivým kulometům). Prolezl jsem archív, ale nenašel žádnou dobovou fotografii nebo nákres, jak to vlastně bylo. Pouze obrázek z technické příručky pro typ M13-M14 (má věž pouze se dvěma kulomety) a fotografii z publikace Kagero Topshots (jde o rekonstruovaný stroj a zapojení je trochu divné). Nakonec jsem metodou odborného odhadu zvolil řešení podle fotografie. Červenou šipkou je označený konektor pro kabel horního kulometu, červenou čerchovanou čárou vedení pro kabel ke spodnímu kulometu. Fotografii jsem našel na internetu, bohužel si již nepamatuji zdroj.



Výše zjištěné zkutečnosti jsem se snažil uplatnit i na modelu, ale z původně jednoduché akce se stala celkem náročná operace zahrnující odlepení všech nábojových schránek a obou spodních kulometů. Eduard nabízí mezi leptanými díly take spouště kulometů, které tu ale nemají význam, protože spoušť byla nahrazena válcovitým předmětem (solenoid), do kterého je připojen odpalovací kabel.



Na fotografii je věž snad již ve finální podobě už napatinovaná. Figurka stále ještě nemá přílbu, tato je jen nasazená pro fotografování.
Do bojového prostoru jsem přilepil všechny díly a všechno napatinoval. Dolepil jsem další leptané díly: držáky kanistrů, antény, držáky nářadí a kryty předních světlometů. Trochu jsem se obával ohýbání a tvarování, ale dopadlo to dobře.



I když jsem původně nechtěl, nakonec jsem plastikovou destičkou zaslepil zespodu díry v palivových nádržích. Došel jsem nakonec k názoru, že by mohly být vidět. Na fotografii jsou přetmelené ale ještě ne vybroušené.



Doplnil jsem i chybějící detaily na předním navijáku a jeho rámu. Zbývá mi ještě pár detailů (viz fotografie) a budu moci začít z barvením.

2 komentáře:

Vrabec řekl(a)...

no jo pekny ... ze ja som sa mal zas na co opytat ... keby som vedel ze kvoli tomu budes trhat kulomety a schranky tak by som si pockal a spytal sa na to az budem robit tu svoju M16.
... uz aby to bolo vo farbe :)

Matej "KaVečko" Paluda řekl(a)...

Veľmi pekné Peťo, dobrá farba a odrenie, už sa teším na zbytok vehiklu. Držím palec ,nech sa zdarí:)