28. 3. 2009

Bantam BRC-40

V poslední době jsem stavěl samé starší modely a nebo takové, kde bylo třeba řezat a upravovat. Proto jsem si jako další vybral novinku firmy MiniArt. Ohlasy na nové modely této firmy jsou více než dobré a tak jsem si chtěl dát takovou oddychovku, žádné úpravy, jen krabičku. Kromě toho mě zaujala postava typického ruského plukovníka poněkud při těle (všechny ostatní figurky co mám, mají vypracované atletické postavy). A taky to bude dobrá možnost zlepšit si techniku malování figur.



Na první pohled vypadaly výlisky velmi dobře. Při podrobnějším pohledu se ale objevilo dost otřepů. Model je z velmi měkkého plastiku, takže se sice dájí lehce odstranit, ale někdy až moc lehce. také při oddělování drobných dílů z rámečku se velmi snadno poškodí. Návod je přehledný, ale na rámečcích nejsou čísla dílů.



Při stavbě podvozku je chyba na obrázku stavebního kroku č. 7. Díly B10 a B17 (zadní listová pera) je třeba prohodit tak, aby díly B15 a B13 k nim přilepené byly z vnější strany. Na obrázku dalšího kroku stavby (č. 8) je to nakreslené již dobře.

Následující dva obrázky jsou přímo ze stránek výrobce MiniArt. Všiměte si, že figurky řidiče i spolujezdce si sedí v pohodě. Ovšem ve skutečnosti mají ve stavebnici tak dlouhé nohy (nebo spíš vymodelované v takové poloze), že se tam prostě nevejdou. Bez úpravy by se musela vyndat motorová přepážka, aby se tam vešly.



Moje figurky řidiče i spolujezdce musely podstoupit celkem brutální operaci obou nohou v kolenou a kotnících, a i tak se do vozidla vejdou jen tak tak.



Také jsem neodolal a odřízl celý blok motoru z rámu, protože potřeboval vytmelit a podle článku a výkresů z časopisu M-Hobby (1-2009) by měl být cca 3mm níž (rozdíl je vidět v případě otevřeného krytu motoru). Ale velmi rychle jsem se vrátil k původnímu úmyslu stavby pouze z krabičky.

Žádné komentáře: