22. 2. 2012

SP 17pdr Valentine Mk I Archer

Ano, zúčastnil jsem se patlací akce 2012, a i když to z fotografií není moc dobře vidět, nepatlal jsem Tamiyáckého Stuarta, ale tuto nádhernou britskou konstrukci.
Jak je vidět z obrázků, nedostal jsem se zatím moc daleko. Je to hlavně proto, že stavebnice Bronco má neuvěřitelné množství drobných dílů.
V rozporu s návodem jsem začal sestavením pásů. Dobrá zpráva je, že jsou z jednotlivých článků (každý článek má na sobě licí císlo!), a při troše snahy jsou po sestavení plně funkční. Špatná zpráva je, že jich je okolo 215 (dle návodu 101 na každou stranu plus nějaké náhradní). Články se do sebe jednoduše zacvakávají, ale je dobré postupovat opatrně a spojované díly mít položené na rovné podložce, protože spojovací kolíky nebo jamky se mohou při nevhodném tlaku zničit.




Vozíky podvozku byly zatím jediným místem, kde jsem musel tmelit (tedy ještě na korbě, ale tam kvůli vlastní nešikovnosti).

Vrchní díl korby (je spolu s blatníky v jednou kuse) je z dost tenkého plastu a ten můj byl na jedné straně výrazně zkroucený. Jde to ale bez problémů přilepit (právě díky malé tloušťce plastu).
Zdá se, že i další velké tenkostěnné díly (např. štít kanonu), trpí tímto problémem.
Sestava 17 librového děla je zajímavá tím, že hlaveň (je z jednoho kusu bez úsťové brzdy) lze jednoduše vysunout a připadně nahradit soustruženým dílem.

Žádné komentáře: