1. 2. 2009

BZ-ZiS-5V m.42 pokračování

Po dlouhém vnitřním boji jsem nakonec zavrhl variantu československého stroje (kvůli nedostatku podkladů) a rozhodl se pro třibarevnou variantu (a tedy pro určitou modifikaci stavebnice.
Na rám vozidla jsem přidal schránku na nářadí (na levou stranu) a mechanické čerpadlo s držákem a náhonem. Rozvod s ventily vzadu by měl být vlastně na cisterně, ale takto se mi to líp stavělo. Kohouty ventilů jsou plastové. Nahřál jsem plastikovou tyčku (zbytek rámečku) a za tepla vtlačil do hlavičky šroubu systému TORX (šestihranný imbus se zaoblenými stěnami). Z vytvořeného polotovaru jsem potom nařezal tenké plátky.



Změny na cisterně:
  • madla a krytka inspekčního otvoru na zadním čele (krytka na fotografii není vidět)
  • nové držáky lávek na bocích a madla v zadní části
  • stupačky na zadní straně a blatníky vpředu
  • odstranění předlisovaného držáku ruční pumpy na levě straně a přidané držáky na hadici
Cisternu jsem stříkal a patinoval (zatím jen částečně) samostatně. Zatím je patina jen na spodní straně, která bude po přilepení k podvozku skoro nedostupná. Použil jsem barvy Tamiya XF-10 (tmavá hnědá), FX-57 Buff (krémová) a mix XF-58 Olive Green s pár kapkami žluté XF-3.



Podvozek je hotový a nastříkaný. Ze spodní strany jsem už model částečně patinoval (MiGovo blátíčko, pigmenty a tak). Kola jsou na fotografiích zatím jen nasazená.



Shora je zatím jen základní nástřik (maskoval jsem Maskolem, ale výsledek není až tak skvělý, jak jsem očekával), lesklý lak a obtisky.

Žádné komentáře: